خلاصه ماشینی:
"6این مقام به اخلاق پژوهش در رویآورد فردگرایانه معطوف است: پژوهشگر (x) در تمامی فرآیندها و مراحل پژوهش (z) ، الگوهای مختلفی (n) را اخذ میکند و از آنجا که اخلاق رعایت حقوق دیگران است،براساس طرف ارتباط اصول اخلاقی گوناگونی مطرح میشود.
آیا سخن گفتن از اخلاق،اخلاق پژوهش نگاشتن،با اغماض از اصل مهم امانتداری در پژوهش،اخلاق را تاحد واژهای تهی و کالای زینتی فرو نمیکاهد؟آیا بیاخلاقی و زیر پا گذاشتن اصلی اخلاقی همچون امانتداری،چه هشیارانه و چه ناهشیار، صریح یا نقابدار در کتابی اخلاقی نشان اخلاق است؟آیا پیش از پژوهش درباره اخلاق پژوهش،نباید اصول اخلاقی در پژوهش و مرزهای خطرناک آنها با مقابلانشان را از هم تمییز داد و به دقت خطکشی کرد؟آیا ناهشیاری،بیدقتی،اهمال و مبهمگویی پژوهشگر اخلاق پژوهش،در ارجاع و بهرهوری از آثار دیگران رواست؟ کتاب اخلاق پژوهش به قلم آقای دکتر محسن نیازی و جناب آقای دکتر عباس زراعی،از اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه کاشان،در سال 7831 است.
نگاهی گذرا به فصل اول این مجموعه از صفحه 42 تا 72 و مقایسه آن با مقاله<<خاستگاه اخلاق پژوهش>>اثر استاد متحرم دانشگاه تهران،آقای دکتر احد فرامرز قراملکی در مجله آینه میراث،سال 3831،نمونهای از ارجاعنویسی بدون توجه به تحلیل امانتداری و خطکشی مرز دقیق آن با عدم امانتداری نقابدار است.
مؤلفان محترم در تدوین فصل اول مجموعه اخلاق پژوهش خود رسم امانتداری رعایت نکرده و غالب مطالب مقاله دکتر قراملکی را عینا بدون هیچ تغییری حتی در واژگان، جملهسازی و حتی و حتی تکرار اغلاط مطبعی تنها و تنها با تغییر کوچکی در عناوین و انتقال منابع پینوشت به داخل متن تکرار نمودهاند."