خلاصه ماشینی:
"چون تعریف دقیق تکتک گونهها دشوار است،فیلم گونهای قصهای را مقولهء واحدی در نظر میگیریم که دربردارندهء تمام آن چیزهایی است که معمولا شرط گونهای بودن فیلم قلمداد میشود-نمونهء این مقولهها فیلمهای وسترن، سینمای وحشت،موزیکال،فیلمهای افسانهء علمی و فیلمهای ماجراجویانه5است-در این حال میتوان نشان داد که در تمام این فیلمها یک خاستگاه مشترک و شکل اساسی وجود دارد.
شمایلنگاری مرکب از اشیای فیلمبرداری شدهء معین،لباسها و مکانهای تشکیلدهندهء ترکیب رویهء قابل رؤیت یک فیلم گونهای است که از نظر اقتصادی،متن،قلمرو یا حوزهء عملی را به وجود میآورد که طرح کلی براساس آن شرح داده میشود.
قهرمان،نه تنها در فیلم جنگی که در تمامی فیلمهای گونهای،همواره در خدمت گروه،قانون و نظم،پایداری و بقاست،صرف نظر از اینکه فعالیتهای قهرمان تا چد حد فردی باشد او به هر حال در خدمت خویشتن نیست بلکه در خدمت سازمان یا نهاد است،در حالی که یک تبهکار، فردی است که به نحوی بیرحمانه،ابتدا در پی نیازهای خویشتن است و به خاطر این نیازها تلاش میکند و خود را برای هیچ کس و هیچ چیز غیر از خودش قربانی نخواهد کرد.
در گونهء ماجراجویی،شخصیت ارول فلین06 باید در خدمت برقراری مجدد نظم اجتماعی واقعی باشد و اگرچه ممکن است او به شکل یک متمرد ظاهر شود(که این امر اجازه میدهد به انجام هرگونه عمل ضداجتماعی مثل کشتن و غارت دست بزند)،در انتهای فیلم،همهء جنایاتی که او علیه پادشاه مرتکب شده بخشیده میشود، زیرا این جنایات به خاطر خیر صورت گرفته است."