چکیده:
In the early decades of the twentieth century, masculinity created a tangled network of man-woman connections centered on power and control. Additionally, how a man formed relationships was very significant in enhancing his public persona. Scott Fitzgerald’s fiction articulates this complicated and contentious historiography of masculinity and its linkages to the era’s literary tradition. This paper proceeds toward masculinity studies to demonstrate the representation of affective masculinity in Fitzgerald’s This Side of Paradise (1920). The authors argue that Deleuze’s concept of “affect” and its relation to modern discourses of masculinity would enhance our perception of Fitzgerald’s construction of masculinity in his debut novel. The paper analyzes the affective transformation of Amory Blaine as a new man based on his interactions with the female characters of the story. The results of the research show that in Fitzgerald’s definition of masculinity, man is affected and enhanced by the gentle feminine features, and Amory Blaine too acquires a new identity for himself.
در دﻫﻪﻫﺎی او ل ﻗﺮن ﺑﯿﺴﺘﻢ، ﻣﺮداﻧﮕﯽ ﭼﯿﺰی ﺟﺰ ﺗﺼﻮر ﻣﺒﻬﻤﯽ از ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﭘﯿﭽﯿﺪه زن و مرد با محوریت قدرت و کنترل در ذهن ایجاد نمﯽﮐﺮد. ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ ، ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ارﺗﺒﺎط ﻣﺮد ﺑﺎ دیگران در استحکام شخصیت عمومی او بسیار مهم بود. در این راستا، سکات فیتزجرالد در اثارش به موضوع پیچیده و بحثانگیز مردانگی و پی وندهای ان با سنت ادبی دوران خود میپردازد. ای ن پژوهش به سمت مطالعات مردانگی پ ی ش میرود تا بازنمایی مردانگی انفعالی را در رمان ای ن سو ی بهشت ( 1920) از فی تزجرالد نشان دهد. در این مقاله چن ی ن استدلال میشود که مفهوم « انفعال» دلوز و ارتباط ان با گفتمان مردانگی در دوران مدرن، درک ما را از ساختار مردانگی در اولی ن رمان فیتزجرالد افزایش می دهد. نویسندگان برای دست یابی به این استدلال، تحو ل انفعالی ا یم ر ی بلین به عنوان مرد جد ید را براساس تعامل او با شخصی تهای زن داستان تحلی ل میکن ن د. یافتههای این پژوهش نشان میدهند که در تعریف فیتزجرالد از مردانگی، مرد از و یژگیهای لطیف زنانه تاثیر میپذیرد، و ایمری بلین هم هویت جدیدی برای خود کسب میکند